Analize de marketing
Marketingul ca parte a strategiei de management al afacerii presupune concentrarea atentiei spre client si spre piata tinta pentru a intelege nevoile si modul optim de satisfacere a acestora. Profitul unei afaceri se obtine atunci cand valoarea produselor si serviciilor oferite este perceputa in mod corespunzator de catre client in asa fel incat sa il determine pe acesta sa cumpere ceea ce i se ofera.
Analiza de marketing este utila atunci cand:
- se concepe un produs sau serviciu nou
- se incearca extinderea pietei potentiale pentru un produs sau serviciu existent
- se doreste optimizarea caracteristicilor produsului sau serviciului in raport cu cerintele consumatorilor
- se urmareste cresterea vanzarilor prin optimizarea perceptiei imaginii produsului, serviciului sau a marcii in raport cu piata tinta
Viziunea noastra este ca finalitatea unei analize de marketing trebuie sa fie gasirea solutiilor practice si concrete in care rezultatele acestei analize de marketing isi gasesc aplicabilitate in strategia generala a firmei.
O analiza de marketing bine facuta, corect interpretata si aplicata este baza unei strategii eficiente in afaceri si este un pas necesar spre profit!